A rádióban éppen arról beszélnek, hogy hogyan vernek át minket a boltokban azzal, hogy a csomagolópapírt is belemérik a felvágott árába, vagy azzal, hogy például van bolt, ahol néha rátesznek az árura egy címkét, hogy most X százalékkal olcsóbb, de valójában az ára mindig ugyanaz. Mi pedig bevesszük, megvesszük, és csodálkozunk, hogy miért nem csökken az elköltött kosztpénzünk összege, pedig mi ÚÚÚGY keressük az akciókat!
A riporternek volt két ötlete, hogyan lehet a csomagolópapíros átvágást elkerülni, nekem pedig arra van ötletem, hogyan lehet az akciókkal való trükközést kikerülni.
Az első esetben az a legfontosabb, hogy legyünk tudatosak és bátrak. Merjünk szólni, ha belemérik a csomagolóanyagot, merjünk szólni, ha az árus csak úgy messziről rádobja a vásárolt terméket a mérlegre és (amikor az a nagyobb súlyt méri a rádobás miatt) gyorsan lekapja. Az is szokott trükk, hogy többet adjanak el, hogy 20 dekát kérsz, mire véletlenül 25 deka lesz. Maradhat? Persze... A riporter ellentrükkje: ha valójában 20 dekát akar venni, akkor 15 dekát kér, mert úgyis többet mérnek.
És most jöjjön az én ellentrükköm akciók ellen: vezess háztartási naplót és elemezd ki!
Ha tudod, hogy a parizer kilója X forint a kedvenc boltodban, hiszen minden vásárlásnál felírod, akkor a kedvenc boltod nem fog tudni átverni azzal, hogy csak kiírja a parizerre, hogy 10%-al olcsóbb, de valójában továbbra is X forintért adja. Ugyanez értelmezhető a téliszalámira, samponra, étolajra, bármire. Azért tudnak átverni az akciókkal, mert tudják, hogy nem követed figyelemmel az árakat, nem írod fel a vásárlásaid, hiszen "neked arra nincs időd". Ha nincs időd, akkor pénzzel kell fizetned az időhiányért - ebben az esetben viszont a pénztártól való távozás után valóban nincs helye a reklamációnak. Az idő tényleg pénz!