A kevesebb az új több

Csak egyszerűen!

Csak egyszerűen!

Így nem vernek át vásárláskor

2015. május 14. - Hujber Tünde

A rádióban éppen arról beszélnek, hogy hogyan vernek át minket a boltokban azzal, hogy a csomagolópapírt is belemérik a felvágott árába, vagy azzal, hogy például van bolt, ahol néha rátesznek az árura egy címkét, hogy most X százalékkal olcsóbb, de valójában az ára mindig ugyanaz. Mi pedig bevesszük, megvesszük, és csodálkozunk, hogy miért nem csökken az elköltött kosztpénzünk összege, pedig mi ÚÚÚGY keressük az akciókat!

A riporternek volt két ötlete, hogyan lehet a csomagolópapíros átvágást elkerülni, nekem pedig arra van ötletem, hogyan lehet az akciókkal való trükközést kikerülni.

Az első esetben az a legfontosabb, hogy legyünk tudatosak és bátrak. Merjünk szólni, ha belemérik a csomagolóanyagot, merjünk szólni, ha az árus csak úgy messziről rádobja a vásárolt terméket a mérlegre és (amikor az a nagyobb súlyt méri a rádobás miatt) gyorsan lekapja. Az is szokott trükk, hogy többet adjanak el, hogy 20 dekát kérsz, mire véletlenül 25 deka lesz. Maradhat? Persze... A riporter ellentrükkje: ha valójában 20 dekát akar venni, akkor 15 dekát kér, mert úgyis többet mérnek.

És most jöjjön az én ellentrükköm akciók ellen: vezess háztartási naplót és elemezd ki!

Ha tudod, hogy a parizer kilója X forint a kedvenc boltodban, hiszen minden vásárlásnál felírod, akkor a kedvenc boltod nem fog tudni átverni azzal, hogy csak kiírja a parizerre, hogy 10%-al olcsóbb, de valójában továbbra is X forintért adja. Ugyanez értelmezhető a téliszalámira, samponra, étolajra, bármire. Azért tudnak átverni az akciókkal, mert tudják, hogy nem követed figyelemmel az árakat, nem írod fel a vásárlásaid, hiszen "neked arra nincs időd". Ha nincs időd, akkor pénzzel kell fizetned az időhiányért - ebben az esetben viszont a pénztártól való távozás után valóban nincs helye a reklamációnak. Az idő tényleg pénz!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyszeruen.blog.hu/api/trackback/id/tr977458406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

funfun 2015.05.14. 19:00:59

Tipp: multinál kell vásárolni. De tényleg. Nem mérik a szalámihoz a papírt, az akciós ár tényleg az eredeti árhoz mért csökkentés. Hentesnél fizetjük a papírt, másodperc alatt összeadják a többféle áru árát, aztán fizethetek, de nyugta nem nagyon van. Nekem ez az általános tapasztalatom. Mióta egyszer büdös volt a hús, amit vettem, és a pofátlan hentes nem vette vissza, mikor otthon észrevettem és visszavittem, mivel nem volt nyugtám (!!!), így honnan tudja, tényleg ott vettem-e, szóval azóta felőlem csődbe mehetnek a magyar kisvállalkozók a magyar áruikkal.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.05.14. 20:19:57

Nemcsak az x %-os akcióknál érdemes az árat megjegyezni, hanem darabáras termékeknél is hasznos, ha ár/kg vagy ár/l címkék vannak a fejünkben, így nem tudnak átverni a változatlan ár-kicsit kisebb kiszerelés kombinációval.;-)
Amúgy, ha veszek 25 dkg sonkát, mennyivel drágább, ha hozzámérik az 1 grammos papírt?:)

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2015.05.14. 21:36:33

@Mj: Nem az a lényeg, hogy mennyivel drágább, hanem az, hogy ne mérjék hozzá. :) Akkor se, ha 0 grammos.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2015.05.14. 21:37:14

@funfun: Én mindig, mindenhol elkérem a nyugtát. Ahol ezt nem szerették, oda nem mentem többet, de nyugta nélkül nem jöttem el.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.05.14. 21:49:36

@Hujber Tünde:

Tőlem egy alig 1 grammos papírt nyugodtan hozzámérhetnek a felvágotthoz addig, amíg nekem nem kerül semmibe.:) (Amúgy olyan helyeken vásárolok, ahol nem szokták hozzámérni.) De azt is elfogadom, ha ez valakinél elvi kérdés.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.05.14. 21:53:50

@funfun:

Mindenhol kötelesek (lennének) nyugtát adni, a saját érdekükben, mert csak egy adóellenőrbe fussanak bele, máris jön a pénzbüntetés. Én nem is emlékszem, hogy mikor NEM kaptam utoljára nyugtát, amikor bármilyen élelmiszert vettem, akár kértem, akár nem.

Rébusz 2015.05.14. 23:04:46

Nekem az egyik kedvencem, hogy ha több darabos terméket veszek, mégsem olcsóbb, mintha egy darabosat vennék. Tehát magasabb darabárral büntetnek, ha például 10 darabos rudit veszek, mintha egyesével venném őket és mondjuk kevesebb darabot. Legutóbb a kávéval voltam így. Utántöltős zacskós kávét szerettem volna venni, de megvettem az eredeti üvegeset, mert olcsóbb volt kilós ára üveggel, mint a zacskós, ugyanaz a márka, típus természetesen. De lehetne folytatni a sort joghurtokkal, mosogatószerekkel, ahol egyáltalán nem éri meg sokszor még az akciós "családi csomagolás" sem. A piacokon pedig köteleznék mindenkit, hogy minden termék mellé jól láthatóan írja oda az árát. Sokszor ránéznek valakire és aszerint mondják meg, hogy mennyiért kínálják az árujukat. A piacokon egyébként is nagyobb ellenőrzést várnék el, mert a származási helyről, termesztés módjáról (szabadföldi vagy fóliás) nem adnak az eladók megbízható információt.

ErA 2015.05.14. 23:09:48

"10%-al"

és még te osztod az észt...

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2015.05.15. 08:24:20

@ErA: Köszönöm, hogy ilyen figyelmesen olvasol. Bárcsak mindenki így olvasna...

chatte 2015.05.23. 06:09:09

Altalaban 8-9 kg csirkemellet veszek egyszerre. Egy idoben elhoztam az elore vakumozott hatamas tasakosat. Aztan egyszer lemertem, a vakumzacsko es a benne levo husle majdnem 300 g felett volt. Azota mindig kerem, hogy szedjek ki es tegyek a hust kulon zacskova. Utalnak, de nem fizetek majd 500 forintot plusszba. Ami eves szinten akar 6000 forint felett is lehet.
Egyebkent mas is irta, mindig erdemes a kilos/literes arat nezni. A"csaladi pakk" nem egyszer dragabb, mint a kisebb kiszereles.
süti beállítások módosítása