A kevesebb az új több

Csak egyszerűen!

Csak egyszerűen!

Hitelezz karácsonyra!

2014. december 10. - Hujber Tünde

Az egyik legjobb magyar hírlevélben olvastam a Kiváról, ami egy nonprofit szervezet, és az a célja, hogy nemzetközi mikrohitelezéssel segítsen szegény embereken, bárhol a világon.

A cikk szerint a Kiván keresztül kis kölcsönöket (25 dollárt) adhatunk fejlődő országokban élő emberek számára. Nekem nagyon tetszik az ötlet, mert nem vagyok híve az ingyen adományoknak, kivéve, ha valamilyen természeti katasztrófa után - amikor az emberek mindenüket elvesztik - kell azonnali segítség. Az én tapasztalatom az, hogy amit az emberek ingyen kapnak, azt nem becsülik meg, és nagyon hamar függővé is válnak tőle, és afféle járandóságként fogják fel az adományokat.

Sokkal jobban szeretem az adományboltokat, (listájukat lásd jobb oldalon), ahova én ingyen viszem be a holmim, de a boltban ezekből csak vásárolni lehet.

A Kiva ötlete is nagyon tetszik. Ne adományozz 25 dollárt, hanem hitelezz! Így valami konkrét célt támogatsz, az ember, akinek szüksége van rá, de a "normál" bankrendszeren keresztül soha nem jutna pénzhez, tőkéhez jut, és előrébb tud lépni a céljai megvalósítása felé. A hírlevélben arról írnak, hogy a hírlevél egyik munkatársa évek óta hitelez így, és eddig még mindig visszakapta a kölcsönt. Ez ugyanis valódi kölcsön: vissza kell fizetni!

Több infót a hitelezés folyamatáról a kiva.org oldalon találsz. Én is most kezdem tanulmányozni. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://egyszeruen.blog.hu/api/trackback/id/tr326960557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása