A kevesebb az új több

Csak egyszerűen!

Hová jutsz el fél óra alatt?

2014. szeptember 05. - Hujber Tünde

Én, ha legfeljebb fél óra alatt megtehető távolságra kell eljutnom, mindig gyalog megyek, és a fél és 1 óra között lévő célokig is gyakran sétálok.

Ez időben nagyon soknak tűnhet - de távolságban sem kicsi!

Hogyan tudod megállapítani, mi van tőled legfeljebb fél órányira? Ez nem is olyan egyszerű. :) Kell hozzá egy óra, egy hagyományos papírtérkép és egy körző (amiből egyébként már van részben lebomló is). A lépések a következők:

#1. Indulj el otthonról, és sétálj - lehetőleg egyenesen - félórát. Ezúttal hagyd ki a romantikus girbe-gurba utcácskákat, a kerülőket. Minél egyenesebb útvonalat választasz, annál jobb.

#2. Sétálj folyamatosan, egyenletes tempóban. Ne rohanj, de ne is bámészkodj.

#3. A félóra elteltével (állítsd be a telefonod, hogy csipogjon, ha letelt az idő), nézd meg, hogy hol vagy.

#4. Menj haza. :)

#5. Vedd elő a papírtérképet és a körzőt. A lakhelyedbe szúrd bele a körzőt, a hegyét pedig állítsd arra a helyre, ahol a félóra letelt.

#6. Most jön a lényeg: húzz egy kört és íme, megvannak azok a pontok, amik félórányi távolságra vannak tőled.

A kapott kör további jellemzője, hogy a kerületén lévő átellenes pontok kb. 1 órányi gyaloglási távolságra vannak egymástól. Ami fontos: ez a távolság a te tempódra értendő! Ha nyugdíjas vagy, vagy nehezebben mozogsz, akkor a te köröd kisebb lesz, mint egy állandóan izgő-mozgó, csak rohanva közlekedni képes fiatal srácé.

De arra is figyelj: ha gyerekkel mész, a félóra alatt megtehető távolság megint csak kisebb lesz, így kisgyerekes anyukáknak érdemes 2 kört rajzolni, az egyik a gyerkőccel megtehető távolság, a másik pedig a gyerkőc nélküli. Készíthetsz bringázós kört is.

Hogy miért jó sétálni egy ilyen rövid távon belül, azt talán kár is ecsetelni, de azért itt van néhány indok:

#1. Egészséges. Kell ezt tovább ragozni?

#2. Takarékos. Ha rendszeresen csak ekkora távokat kell megtenned, akkor felesleges bérletre, vagy pláne benzinre költened a pénzed.

#3. Környezetbarát. Nem költesz benzinre, nem szennyezed a környezetet.

#4. Szabadságérzetet ad. Láttál már gyalogosokat dugóban ülni, elterelés vagy autó/busz lerobbanása miatt bosszankodni?

#5. Egyszerű. Hiszen mint tudjuk, a láb mindig kéznél van. :) 

(A kép a Demotiválóról származik.)

A bejegyzés trackback címe:

https://egyszeruen.blog.hu/api/trackback/id/tr956659229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lechi 2014.09.05. 09:24:42

Kimaradtak alternatív lehetőségek: bringa, roller, görkori.

Ugyanakkor személyes érintettségem révén is tudom, hogy a napi kiadós séta nagyon fontos lenne, mert a testfelépítésünk nem az ülőmunkára van szabva. Ráadásul séta közben jobban megismerkedhetünk környékbeli lakókkal...

Jó a poszt!